Monday, October 02, 2006

Tanker og ønsker vedr kurs i IKT

Bruk av IKT i denne sammenhengen er ganske fremmed og nytt for meg. Jeg strever nå i innledningsfasen med å få en oversikt oppi hodet mitt på hvordan hele Ikt systemet fungerer for min egen del. Har p.t langt igjen før jeg kan reflektere noe fornuftig om hvordan alle mulighetene kan benyttes i en undervisningssituasjon. Kan vel i og for seg være et greit utgangspunkt å være helt blank på dette området. I og med at man må lære det fra bunnen kan det også være lettere å sette seg inn i hvordan framtidige elever oppfatter å lære seg bruk av ikt. Jeg arbeider forøvrig med voksne fremmedspråklige mennesker som har et ganske annet utgangspunkt når det gjelder bruk av ikt enn de fleste norske ungdommer. Ønsker at dette kurset kan gi meg en kvalitativt god innføring i hvordan ikt kan benyttes i undervsiningssituasjonen. Ønsker at kurset kan bidra til å gi meg noen tanker om hva slags muligheter som finnes, men også bevisstgjøre meg for hvilke begrensninger dette virkemidlet gir. Ville ønske at det er rom innenfor kursets rammer å kunne diskutere kritisk bruk av ikt i undervisningen.

1 comment:

Bloggis said...

Jes synes du allerede er i gang med refleksjonen jeg ;)

Mvh.
Kristin